جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۸۴۲۸

اولین موتور سیکلت مخصوص کره ماه ساخته شد

اولین موتور سیکلت مخصوص کره ماه ساخته شد
موتور سیکلت ساخته شده مناسب کاوشگری و حمل تجهیزات در سطح ماه است.

به نقل از eandt.theiet، یک شرکت طراحی موتور سیکلت آلمانی به نام Hookie موتور سیکلتی مخصوص برای سطح ماه تولید کرده است. این وسیله نقلیه که Tardigrade نام دارد، بر اساس یک طرح مفهومی دیجیتال توسط هنرمند روسی Andrew Fabishevskiy ساخته شده است همچنین موتور سیکلت تولید شده از موجودات میکروسکوپی ایجاد شده است که این موجودات حتی در بدترین شرایط نیز زنده می‌مانند.

این طرح الهام بخش بنیانگذاران شرکت Hookie، سیلویا و نیکو مولر است. ساخت این وسیله در سال ۲۰۲۰ با همکاری برخی از حامیان بین المللی این شرکت ایجاد شد. قبل‌تر نیکو مولر بنیانگذار این شرکت درباره اهداف شرکت گفته بود "ما عاشق این هستیم که مسیر‌هایی خارج از مسیر‌های عادی انتخاب کنیم".

15095074_607

طی نه ماه، این ایده فکری به یک وسیله نقلیه بسیار خلاقانه تبدیل شد. شرکت آلمانی می‌گوید: "این اولین موتور سیکلت فضایی در جهان است، اما از آنجا که الگوی آن فقط یک ایده مجازی بود بدون پیش زمینه یا مقیاسی شرکت ما باید از ابتدا این فرایند را شروع می‌کرد".

Tardigrade برای آسان شدن رفت و آمد انسان ها در فضا، کاوش در سطح ماه و حمل انواع تجهیزات ساخته شده است. این موتور از محدودیت سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت و برد باتری تقریباً ۱۱۰ کیلومتر برخوردار است. ترکیبی از مواد بسیار سبک وزن و قطعات تایر بدون هوا و قابل تغییر به این وسیله اجازه می‌دهد تا با هر مانعی در مسیر خود مقابله کند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!