جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۸۳۹۴

شناسایی ۶۰ میلیون نیازمند برای دریافت کارت خرید کالا

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص نحوه شناسایی اقشار نیازمند با توجه به تجربه ناموفق سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها در این زمینه گفت: در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار و رفاه اجتماعی بر روی این موضوع کار می‌کنند تا بتوانند ۶۰ میلیون نفر از اقشار جامعه که در دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه قرار دارند مورد شناسایی قرار دهند.

هادی قوامی گفت: سهام عدالت را به جای اینکه به دهک‌ها اختصاص دهند به اقشار دادند. در این مدل اختصاص سهام عدالت، افرادی که باید این سهام به آنها تعلق می‌گرفت، مانند کارگران شهرداری تهران، از دریافت این سهام جاماندند. به همین دلیل بود که در نهایت حدود 20 میلیون نفر از دریافت این سهام جاماندند.

 

قوامی با اشاره به اینکه 35 درصد از افرادی که در دهک‌های اول و دوم درآمدی قرار داشتند، از دریافت این سهام بازماندند، گفت: بنابراین موضوع شناسایی افراد یکی از مسائل اساسی است که در حال حاضر توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود تا در نهایت 60 میلیون نفری که نیازمند حمایت دولت هستند، شناسایی شوند.

 

باید به این مسئله نیز توجه داشت که حمایت از دهک‌های جامعه باید متناسب با درآمد آنها باشد و هرچه میزان درآمد آنها پایین‌تر بود باید از یارانه بیشتری برخوردار شوند.

 

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!