جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۸۳۰۹
وزارت راه و شهرسازی شروط ثبت نام را اعلام کرد.

کدام کارگران و معلولان صاحب مسکن دولتی می‌شوند؟

وزارت راه و شهرسازی با اعلام ثبت نام ۸۴۳ هزار و ۹نفر در سامانه ثمن (نهضت ملی مسکن) شروط ثبت نام را اعلام کرد.

به نقل از تازه‌ترین آمارهای وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط اهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

تاکنون ۸۴۳ هزار و ۹نفر در سامانه ثمن (نهضت ملی مسکن) با این شرایط، ثبت نام کرده‌اند. بر اساس قانون جهش تولید مسکن، تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص بدهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط رییس دولت، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا طی دو ماه زمین‌های مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

 
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است؛ چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!