پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۸۲۷۵

سیستم تشخیص چهره متا تعطیل میشود

سیستم تشخیص چهره متا تعطیل میشود
شرکت فیس بوک اعلام کرد فعالیت سیستم تشخیص چهره ای که به طور اتوماتیک کاربران را در تصاویر و ویدیوها شناسایی می کرد، به دلیل نگرانیهای رو به رشد نسبت به استفاده از چنین فناوری متوقف می کند.

جروم پزنتی، نایب رییس هوش مصنوعی فیس بوک (متا) در یک پست وبلاگ اعلام کرد رگولاتورها همچنان در مرحله فراهم کردن مجموعه قوانین روشنی برای استفاده از این سیستم هستند. در بحبوحه این ابهامات، ما بر این باوریم که محدود کردن استفاده از تشخیص چهره برای موارد استفاده محدود، اقدام مناسبی است.

حذف تشخیص چهره از سوی بزرگترین پلتفرم شبکه اجتماعی جهان در حالی صورت می گیرد که صنعت فناوری در سالهای اخیر اصول اخلاقی استفاده از این فناوری را سبک و سنگین می کند. مخالفان می گویند فناوری تشخیص چهره که در میان خرده فروشان، بیمارستانها و کسب و کارهای دیگر به دلایل امنیتی محبوب است، ممکن است حریم خصوصی کاربران را به مخاطره بیاندازد و گروههای اقلیت را هدف قرار دهد و جاسوسی فراگیر را عادی سازی کند.

فیس بوک از سوی رگولاتورها و قانونگذاران در خصوص ایمنی کاربر و موارد سوءاستفاده گسترده در پلتفرمهایش هدف تفحص قرار دارد. این شرکت که هفته گذشته به "متا پلتفرم" تغییر نام داد، اعلام کرد بیش از یک سوم کاربران فعال روزانه فیس بوک تنظیمات تشخیص چهره را در این سایت شبکه اجتماعی انتخاب کرده اند و این تغییر اکنون تمپلت تشخیص چهره بیش از یک میلیارد کاربر را حذف می کند.

سخنگوی فیس بوک اعلام کرد حذف این سیستم به صورت جهانی انجام می شود و تا دسامبر کامل خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، این فناوری اکنون به خدمات خاصی مانند کمک به افراد برای دسترسی به حسابهای قفل شده یا باز کردن قفل یک دستگاه شخصی محدود خواهد شد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!