پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۸۲۲۰
تحویل تخم‌مرغ وارداتی با نرخ ترجیحی است.

واردات ۲۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی

واردات ۲۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی
مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشیبانی امور دام، خاطر نشان کرد: از اوایل مهر واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار به سازمان پشتیبانی امور دام واگذار شد و این شرکت 25 میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار را وارد کشور کرد.

محمد جعفری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت واردات تخم مرغ نطفه‌دار گفت: واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی به شرکت پشتیبانی امور دام، واگذار شده است. شرکت بعد از صدور ابلاغیه مقدمات واردات را از اواخر شهریور آغاز و در اوایل مهر واردات تخم‌مرغ را عملیاتی کرد. براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سازمان، تاکنون حدود 25 میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی وارد کشور شده است. طی تفاهم‌نامه منعقد شده با فعالان این بخش 40 درصد از حجم واردات به انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه کشور تخصیص داده شد.

جعفری با اشاره به افزایش تقاضا گوشت مرغ در سال جاری، گفت: جوجه‌ریزی امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه بخشی از تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی به اتحادیه مرغداران داده شد، افزود: سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، مرغداران را به شرکت پشیبانی امور دام معرفی می‌کند.

این مقام مسئول نرخ تحویل تخم‌مرغ نطفه‌دار را 4200 تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هنوز تغییر نکرده است و اگر تغییر کند تحویل جوجه با نرخ جدید صورت خواهد گرفت.

جعفری در پاسخ به این پرسش که چه میزان اعتبار برای واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار تخصیص داده شده است؟ گفت: محدودیتی برای واردات تخم مرغ نطفه‌دار گوشتی وجود ندارد؛ خوشبختانه مشکل مالی هم نداریم و می‌توانیم باتوجه به نیاز داخلی اقدام به واردات کنیم. درحال حاضر نمی‌توان میزان ارز و اعتبار تخصیص داده شده به این بخش را اعلام کنیم چراکه نرخ‌های خرید از کشورهای مختلف متفاوت است. باید منتظر بمانیم که فرایند واردات تا پایان سال به اتمام برسد.

به گفته وی، ایران از کشورهای ترکیه، اسپانیا، مجارستان، هلند و بلژیک تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی وارد می‌کند. قرار بر این بود که از کشور برزیل نیز وارد داشته باشیم که هنوز عملیاتی نشده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که تزریق این حجم تخم‌مرغ نطفه‌دار چه تاثیری در بازار خواهد گذاشت، افزود: بدون تردید بازار را تنظیم خواهیم کرد چراکه حجم واردات بسیار قابل توجه است و در تولید جوجه یک روزه و قیمت جوجه موثر خواهد بود از سوی دیگر میزان تولید گوشت کشور را ارتقا خواهیم داد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!