شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۸۱۳۸

بالاخره باران می‌آید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارندگی در بخش‌هایی از کشور طی دو روز آینده و تداوم آن در برخی مناطق تا پنج روز آتی، از بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر خبر داد.

 

صادق ضیاییان، با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی امروز (۶ آبان) در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و جنوب کردستان، ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهار کرد:‌ فردا (۷ آبان) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و دامنه‌های البرز غربی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی شنبه (۸ آبان) ضمن اینکه تقویت می‌شود، علاوه‌بر مناطق یاد شده، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از استان‌های مرکزی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه یکشنبه (۹ آبان) شمال غرب و غرب کشور، شمال استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف و در نقاطی از غرب و جنوب غرب کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

به گفته ضیاییان، طی پنج روز آینده در برخی نقاط هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان ابرناکی و احتمال بارش باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین فردا و شنبه (۷ و ۸ آبان) شمال خلیج فارس و شنبه (۸ آبان) غرب دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ آبان) صاف همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر به‌تدریج ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۸ آبان) نیمه ابری، گاهی ابری و همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ آبان) اهواز با بالاترین دما ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین ‌طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۳- و -۲ و دمای هوای اردبیل نیز به ۴- و ۱- درجه سانتیگراد برسد.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!