پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۸۱۲۹
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از اول آذر

بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از اول آذر
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخبار ضدونقیض از بازگشایی مدارس نظیر اظهارات رئیس کمیسیون آموزش مبنی بر اختیاری بودن حضور در مدارس اظهار کرد: اگر ما مسئول بازگشایی هستیم، مردم باید حرف ما را گوش بدهند.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم رونمایی از طرح تحولی سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخبار ضدونقیض از بازگشایی مدارس نظیر اظهارات رئیس کمیسیون آموزش مبنی بر اختیاری بودن حضور در مدارس اظهار کرد: اگر ما مسئول بازگشایی هستیم، مردم باید حرف ما را گوش بدهند. اگر جزئیات بازگشایی را از ما می‌خواهید، ما توضیح داده‌ایم. الگوی بازگشایی را با هماهنگی ستاد ملی کرونا در شهریور ماه تدوین و ابلاغ کردیم و بر اساس همان مصوبه و پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت و ستادملی قرار بود مدارس روستایی و عشایری از اول مهرماه باز باشند که ۴۵ درصد مدارس ما باز هستند.

 

وی ادامه داد: برای مابقی مدارس نیز طراحی کردیم که از اول آبان ماه فرایند بازگشایی را آغاز کنند و بین ۱۵ آبان تا اول آذر با توجه به شرایط مدرسه و اقداماتی که باید در مدرسه انجام شود، بازگشایی را انجام دهند. مصوبه ستادملی کرونا روشن است. در مصوبه گفته شده که مدارس متوسطه اول از اول آذر و مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان بازگشایی می شوند که هیچ منافاتی با الگوی ما ندارد.

 

وی تاکید کرد: قول می‌دهیم مدارس از نیمه آبان تا اول آذر بازگشایی شوند و تفاوت بین ۱۰ روز و ۵ روز و یک هفته مهم نیست و مدیران ما آمادگی بازگشایی مدارس را دارند.

 

کاظمی درباره وضعیت بازگشایی مدارس ابتدایی نیز اینگونه توضیح داد: برای دوره ابتدایی در طراحی اولیه‌ای که انجام دادیم تفاوتی بین مدارس ابتدایی و مابقی دوره‌ها قائل نشده بودیم، دلیلش هم این بود که بازگشایی را در آن زمان به واکسیناسیون دانش آموزان گره نزده بودیم. تنها یک مرتبه بحث واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی مطرح شد که آن هم مسکوت ماند، زیرا در هیچ کجای دنیا انجام نشده است. امروز ۱۱۷ کشور دنیا مدارسشان را کامل باز کرده‌اند بدون اینکه آن را به واکسیناسیون دانش‌آموزان گره بزنند. امیدواریم این موضوع برای دانش‌آموزان ابتدایی در ستادملی کرونا مطرح شود.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!