چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۴۸۰۵۸
معاون دفتر آمار گمرک اعلام کرد:

افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات خاویار

افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات خاویار
معاون دفتر آمار گمرک گفت: در نیمه نخست امسال، بیش ۱.۳ تن خاویار به ۲۳ کشور جهان صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱۰ درصد در وزن و ۵۰ درصد در ارزش افزایش داشته است.

به نقل از گمرک ایران، آرزو غنیون، معاون فنی دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرک ایران گفت: خاویار ایران همواره از کالاهای صادراتی منحصر به فرد کشور است که در اقصی نقاط جهان طرفداران خاص خود را دارد، بر اساس آمار و اطلاعات موجود و مقدماتی تجارت خارجی کشور، طی نیمه نخست امسال، به میزان ۱.۳ تن خاویار به ارزش ۵۳۹ هزار دلار به ۲۳ کشور دنیا صادر شده است.

وی اضافه کرد: این میزان صادرات خاویار، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۱۱۰ درصدی در وزن و ۵۰ درصدی در ارزش است به عبارت دیگر میزان صادرات خاویار طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به میزان ۶۰۵ کیلوگرم و به ارزش ۳۶۰ هزار دلار بوده است.

معاون دفتر آمار گمرک در خصوص مقاصد صادرات این محصول گفت: عمده‌ترین شریک تجاری در خرید خاویار ایران، کشور امارات متحده عربی (به عنوان کشور طرف معامله) بوده که به تنهایی خریدار حدود ۳۲ درصد از سهم وزنی و ارزشی خاویار ایران در ۶ ماهه نخست امسال بوده است. پس از آن کشور انگلستان با سهمی حدود ۱۷ درصد از وزن کل صادرات خاویار، در رتبه دوم قرار گرفته است.

غنیون افزود: کشورهای پرتغال، کویت و ژاپن هریک با سهم حدودی ۶ درصد از وزن کل خاویار صادراتی ایران در نیمه نخست سال جاری، رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این میزان صادرات خاویار، ۴۶۶ کیلوگرم به ارزش ۲۰۲ هزار دلار به پنج کشور اروپایی انگلیس، اسپانیا، سوئیس، یونان و پرتغال صادر شده است که به تعبیری حدود ۳۷ درصد خاویار صادراتی ایران به اروپا بوده است.

معاون دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی گمرک ایران گفت: هرچند خاویار در زمره کالاهای لوکس به شمار می‌رود و خریداران محدود و ویژه خود را دارد و از طرفی در مقایسه با کل صادرات غیر نفتی کشور، سهم بسیار ناچیزی از وزن و ارزش را داراست، اما شایسته است به عنوان کالایی نشان دار از کشور ایران، همانند فرش دستباف، زعفران و … همواره در فهرست کالاهای صادراتی ایران، جای داشته و بلکه بدرخشد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!