جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۷۹۹۴
قیمت حبوبات باز هم افزایش یافت.

خوراک لوبیا لاکچری شد!

خوراک لوبیا لاکچری شد!
قیمت حبوبات باز هم افزایش یافته است. قیمت ۸۰ هزار تومانی هر کیلو لوبیاچیتی، خوراک لوبیا را به غذایی نسبتا گران تبدیل کرده‌ است.

رصد قیمت‌ محصولات در خواربارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد با ورود به فصل پاییز قیمت حبوبات پرمصرف افزایش داشته و شاهد نرخ‌های عجیب ۷۰ و ۸۰ هزار تومانی برای این محصولات هستیم. اگرچه قیمت فروش حبوبات به صورت فله تا حدودی از بسته‌بندی‌های شرکتی پایین‌تر است اما در خواربارفروشی‌ها هم قیمت‌ لوبیاچیتی، لوبیا قرمز، لپه و عدس از محدوده ۴۰ هزار تومان پایین‌تر نیست و انواع درجه یک این محصولات بالای ۶۰ هزار تومان قیمت دارند.

 

در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت‌ها بسیار بالاتر است. لوبیاچیتی به صورت بسته‌بندی درحال حاضر بین ۷۰ تا ۷۹ هزار تومان، لپه بین ۵۰ تا ۵۸ هزار تومان، لوبیا قرمز بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان، عدس بین ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان و نخود بین ۳۸ تا ۵۰ هزار تومان قیمت خورده است. رسیدن قیمت هرکیلو لوبیاچیتی به مرز ۸۰ هزار تومان و عدس به ۵۰ هزار تومان در حالی است که تا همین یکی‌دوسال پیش، عدسی و خوراک لوبیا از جمله ‌غذاهای ارزان محسوب می‌شدند؛ خوراکی‌هایی که کم‌کم در حال تبدیل شدن به غذاهایی لاکچری هستند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!