پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۲۷۴۹

خطیبان جمعه در مورد مذاکرات هسته‌ای چه گفتند

خطیبان جمعه در مورد مذاکرات هسته‌ای چه گفتند
ما به آمریکا و طرف های مذاکره می گوییم که ایران را امتحان نکنید و اگر نیاز به مذاکره و توافق دارید با ایران کنار بیایید و دست از زیاده خواهی بردارید.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران با اشاره به از سرگیری مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفت: در مورد مذاکرات هسته ای اینکه مسئولان دولت مسائل اقتصادی را به جریان مذاکرات گره نزدند و راه خنثی سازی را دنبال می‌کنند قابل تقدیر است.  

 

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه  نظام تصمیم گرفته تا پای خنثی سازی تحریم‌ها بایستد، گفت: اجرای دقیق قانون راهبردی لغو تحریم ها از سوی دولت نیز بسیار قابل تقدیر است، مسئله‌ای که منجر شده تا چرخه غنی سازی کشور با قدرت مضاعف راه‌اندازی شود. 

 

حاج علی اکبری افزود: در مسئله  مذاکره برای رفع تحریم ها انتظار این است که دوستان با مواجهه عاشورایی و مقاوم از منافع کشور هوشمندانه پاسداری کنند و ما به آمریکا و طرف های مذاکره می گوییم که ایران را امتحان نکنید و اگر نیاز به مذاکره و توافق دارید با ایران کنار بیایید و دست از زیاده خواهی بردارید. 

 

حجت‌الاسلام رسول فلاحتی امام جمعه رشت هم  با بیان اینکه آمریکا همچنان علیه ایران تحریم های جدیدی را اعمال می کند، گفت: با وجود چنین اقدامات خصمانه ای نباید انتظار داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران به آنان اعتماد کند. امام جمعه رشت با اشاره به اظهارات غیر منطقی رئیس اتحادیه اروپا و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد با استفاده از امپراتوری رسانه ای خود ایران را در مسئله هسته ای قانون گریز نشان دهد. نماینده ولی فقیه در گیلان از مسئولان و به ویژه مذاکره کنندگان ایران خواست منویات رهبر انقلاب درباره برجام را سرلوحه خویش قرار دهند و تصریح کرد: تامین منافع ملی از طریق رفع تحریم ها و بازگشت پول های بلوکه شده در دستور کار برجام قرار گیرد. همچنین آمریکا باید ضمانت دهد و راستی آزمایی شود.

 

حجت الاسلام عبدالنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز هم گفت: امروز کشورهای دنیا به خصوص اروپا چند ماهی است که تحریم را تجربه می‌کنند. آنها که می‌گویند ترکیه می‌تواند الگو برای ما باشد امروز تورم ۸۱ و ۹۰ درصد را تجربه می‌کند. آنها هیچ وقت تحریم نبوده‌اند. پنج، شش ماه است که تحریم در اروپا به وجود آمده است، در حالیکه ما ۴۳ سال تحریم شکننده داشتیم، 

 

او افزود: تحریمی که نتوانست کمر مردم را خم کند. با مدیریتی که این دولت انقلابی و مردمی دارد، کافی است اسراف را کنار بگذاریم تا مشکلات برطرف شود. ریخت و پاش هر کشوری را به زمین می‌زند. اگر آن را کنار بگذاریم با این مدیریت، اگر عالم هم مشکل پیدا کند، ما مشکل پیدا نمی‌کنیم.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!