جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۲۳۳۴
دیدار اعضا دولت دوازدهم در روز عید غدیر

رفع کدورت میان روحانی با همتی و ظریف

رفع کدورت میان روحانی با همتی و ظریف
روز دوشنبه همزمان با عید غدیر، اعضا دولت دوازدهم به دیدار حسن روحانی رفتند و با رییس جمهوری پیشین در مورد اوضاع جاری کشور به بحث و گفتگو پرداختند. نکته جالب توجه در این میان حضور عبدالناصر همتی و محمد جواد ظریف، در این جلسه بود که با استقبال گرم و تقدیر روحانی از عملکرد رییس کل پیشین و وزیر سابق امور خارجه همراه و منجر به رفع کدورت‌های پیشین میان آن‌ها شد.

به گزارش خبرنگار فراز، در جلسه روز دوشنبه که در قالب تبریک عید غدیر و در منزل شخصی حسن روحانی برگزار شد، محمد باقر نوبخت، معاون پیشین رییس جمهوری و رییس پیشین سازان برنامه بودجه به بیان آمار و ارقامی از وضعیت کنونی اقتصاد کشور پرداخت.

 

2

 

سپس حسن روحانی در سخنانی با اشاره به وضعیت حساس و مخاطره‌آمیز اقتصادی کشور، از عملکرد عبدالناصر همتی در زمان تصدی سمت ریاست کل بانک مرکزی تقدیر کرد. روحانی گفت:‌ «آقای همتی بزرگترین لطف را به دولت سیزدهم انجام داد و با وجود دشواری‌های فراوان و شرایط تحریم توانست کاری کند که ۸ میلیارد دلار ارز در قالب اسکناس برای این دولت باقی بماند و به دست این دولت برسد.

 

5

 

قدردانی روحانی از عملکرد همتی در بانک مرکزی به ویژه از آن جهت حایز اهمیت است که پیش از این گمانه‌زنی‌های فراوانی در مورد بروز اختلاف نظر و کدورت میان آن دو بر سر حضور همتی در انتخابات پیشین ریاست جمهوری مطرح شده بود. همتی خود به تازگی در گفتگویی بر وجود این اختلاف نظر صحه گذاشته و گفته بود روحانی خطاب به او تاکید کرده بود که باید میان نامزدی در انتخابات و ادامه ریاست بر بانک مرکزی یکی را انتخاب کند. اتفاقی که در نهایت منجر به برکناری عبدالناصر همتی از سمت ریاست بانک مرکزی در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم شد.

3

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار عید غدیر با اعضا پیشین هیات دولت، همچنین از عملکرد محمد جواد ظریف در ۸ سال تصدی وزارت امور خارجه قدردانی کرد. این بخش از سخنان روحانی و همچنین استقبال گرم او از حضور ظریف در جلسه روز دوشنبه نیز از سوی ناظران به رفع کدورت میان رییس جمهوری پیشین و وزیر امورخارجه‌اش تعبیر شد چرا که در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم این گمانه‌زنی‌ در محافل سیاسی شایع بود که کنار گذاشته شدن محمد جواد ظریف از مذاکرات کمیته احیای برجام با دولت جو بایدن موجبات دلخوری او را فراهم آوره است. 

 

4

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!