جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۱۱۶۴

برنامه بانک ملی ایران برای تقویت خروج از بنگاهداری/ لیست شرکت های قابل واگذاری در 1401

رویکرد بانک ملی ایران برای خروج از بنگاهداری با واگذاری بخشی از شرکت های تحت مالکیت این بانک در سال 1401 تقویت می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در سال جاری با هدف اجرای جدی تر مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و تسریع روند خروج از بنگاهداری ، افزایش قدرت تسهیلات دهی و تمرکز بر فعالیت بانکداری، واگذاری سهام شرکت های تابعه خود را سرعت بخشیده و با جدیت در حال پیگیری آن است.
بر این اساس با بررسی های صورت گرفته در بانک ملی ایران ، ۲۵ شرکت که بانک ملی ایران و شرکت های تابعه، مالکیت تمام یا بخشی از سهام آن را بر عهده دارند،در سال ۱۴۰۱ واگذار می شوند.
دکتر محمد رضا فرزین چندی پیش درباره ضرورت خروج بانک ملی ایران از بنگاهداری اعلام کرد: "خروج از بنگاهداری، استراتژی قطعی بانک ملی ایران است."
مدیر عامل بانک ملی ایران معتقد است: سیاست این بانک شرکت داری نیست، بلکه خلق بنگاه و واگذاری آن به بخش خصوصی چابک و توانمند است.
شایان ذکر است از ۲۵ شرکتی که در سال جاری آماده واگذاری هستند همه یا بخشی از این شرکت ها در مالکیت مستقیم بانک و یا در مالکیت شرکت های سرمایه گذاری توسعه ملی (وتوسم) و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) از شرکت های زیرمجموعه بانک ملی ایران قرار دارند.
این واگذاری ها برای شرکت های بورسی از طریق بازار سرمایه و برای شرکت های غیر بورسی از طریق مزایده انجام می شوند.
در ضمن متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های اداره کل سرمایه گذاری و امور شرکت ها که در سایت بانک ملی ایران به آدرس اینترنتی www.bmi.ir درج شده است؛ تماس بگیرند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!