پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۹۷۷۷

بانک ملی ایران؛ مسئولیت و تعهد در قبال نسل آینده

در هزاره سوم و با توجه به رشد و توسعه تکنولوژی و استفاده سازمان‌های مختلف از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مختلف، این امکان فراهم آمده تا سازمان‌ها، حیطه فعالیت خود را گسترش دهند. بانک ملی نیز به‌عنوان یک نهاد مالی و سرمایه‌گذاری، با ورود به این عرصه، از یک نهاد صرفا مالی که تنها در قبال حفظ سپرده‌های مالی مشتریان و منافع کوتاه مدت، ایفای مسئولیت می‌کند، وارد عرصه‌ فعالیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نیز شده و تلاش کرده بیش از پیش در کنارمردم و دوشادوش آنان قراربگیرد تا در رفع نیازهای مختلف شهروندان در اقصا نقاط کشور با همکاری و ارتباط با نهادهای دیگر، موثر واقع شود.

بانک ملی؛ فراتر از یک بانک!

بانک ملی ایران، در بسترهای عمومی چون سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان و زیربنایی کشور، مدرسه‌سازی و حمایت از سازمان‌ها و نهادهایی که در خدمت توانخواهان کشورهستند، همواره پیشتاز بوده و هست. بانک ملی ایران با ورود به حوزه مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها (Corporate Social Responsibility)  یا CSR، در قبال منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی، فعالیت و سرمایه‌گذاری‌های مختلف و متعددی انجام داده است.

 بانک ملی و ایفای مسئولیت اجتماعی

بانک ملی ایران، در برحه‌های مختلف اجتماعی، به‌عنوان یک نهاد سرمایه‌گذار در بسترهای عمومی و اجتماعی، نقش و کارکرد ویژه خویش را ایفا کرده است، بدین معنا که این بانک، هرگز فعالیت‌های متعدد خویش را محدود به حوزه‌های سرمایه‌ایِ مالی و بانکی نکرده و هر در زمان و مکانی که جامعه و عموم مردم نیاز داشته‌اند، این بانک با رویکردی همدلانه وارد عرصه شده است.

از مهمترین عرصه‌های فعالیت اجتماعی بانک ملی ایران، همراهی و همیاری با دانش‌آموزان توانخواه، ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس در مناطق محروم و نیز تهیه لوازم کمک آموزشی مانند تبلت در بحران کرونا برای دانش‌آموزان بوده است. چنانچه در راستای کمک به دانش‌آموزان در مناطق محروم با شعار مومنانه «هدیه شعبه ما، یک ویلچر»، با این دانش‎آموزان همراهی و همدلی کرده و به آنان در استفاده از امکانات آموزشی یاری رسانده است.   

 سرمایه اجتماعی نهادهای خیر

توجه به این نکته ضروری است که بانک ملی، علاوه بر حضور مستقیم در عرصه همیاری‌های اجتماعی، در کنار نهادهای خیری هم‌چون کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته و به ویژه درهنگام وقوع حوادث طبیعی، مانند زلزله و سیل، در تامین سرپناه و آذوقه برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان آسیب دیده، همواره پیشتاز بوده و تمامی مساعی خویش را در این بستر به کار گرفته است.

بازآفرینی مشاغل از دست رفته

بحران پاندمی کرونا، موجب شد در این دوران، برخی از شهروندان، کار خود را دست دهند. در همین راستا، بانک ملی ایران، در جهت دستگیری ازافرادی که به نحوی شغل خود را از دست داده و بیکار شده بودند، اقدام به ارائه تسهیلات ویژه، به آنان کرد تا سهمی در بازسازی شغل و دوباره ایستادن و ساختن و تولید، ایفا کند.     

بانک ملی ایران همچنان در کنار هموطنان ایستاده است

بانک ملی ایران، به عنوان یک نهاد سرمایه‌ای، در مواقع اضطراری، هرگاه که هموطنان و فرزندان مام میهن، نیاز به دستگیری و حمایت داشته‌اند، با ارائه تسهیلات مختلف و حتی بلاعوض، به امداد و یاری آنان شتافته و آن‌چنان که برشمردیم در بستر فعالیت‌های اجتماعی و عمومی، حضوری چشمگیر و قابل توجه دارد. بانک ملی ایران، در یک نگاه کلی، همواره شریک لحظات بحرانی و نیز همدم روزهای شاد و سرورآفرین مردم ایران است.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!