چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۹۴۹۱
گشایش اعتبار اسناد داخلی ابزاری کارآمد برای حمایت از تولید ملی

بانک پاسارگاد در کنار تولیدکنندگان داخلی؛

بانک پاسارگاد در کنار تولیدکنندگان داخلی؛
بانک پاسارگاد طی چند سال اخیر هم‌راستا با رویکرد کلان کشور جهت حمایت از تولید داخلی، با معرفی و ارائه بسته حمایتی خود، پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی را مورد توجه قرارداده و در کنار ارائه خدمات تسهیلات ارزان‌قیمت، صدور انواع ضمانت‌نامه بانکی و مشاوره، با استفاده از گشایش اعتبار‌اسنادی ‌داخلی توانسته است گام مثبتی در راستای تأمین مالی تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشور بردارد.

نقش و اهمیت تولید داخلی در  ارتقای شرایط اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست. هرچه بیشتر توانمندی صاحبان کسب‌وکارها در تولید محصولات و ارائه خدمات بومی افزایش یابد به همان نسبت نیز می‌توانیم به رشد و توسعه اقتصاد داخلی امید بیشتری داشته باشیم. در شرایط فعلی که اقتصاد ایران با شرایط خاصی روبه‌رو است، یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد مقاومت و افزایش توان اقتصادی، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور برای واردات کالا یا مواد اولیه از سایر کشورها است. رشد تولید می‌تواند اقتصاد را از وضعیت رکود تورمی خارج کند و زمینه‌های رشد و توسعه ملی را فراهم آورد. برای تحقق این امر در کنار کشف استعدادها و به‌کارگیری سرمایه انسانی متبحر و توانمند، تأمین آسان منابع مالی نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورها است.

 شرکت‌های تولیدی در حالت کلی و به‌ویژه در شرایط تحریم‎های اقتصادی برای تداوم جریان در زنجیره تولید خود نیاز به تأمین منابع مالی پیوسته دارند؛ چراکه در بسیاری موارد از شروع فرایند تولید تا آغاز سوددهی فاصله زمانی قابل‌توجهی وجود دارد. اگر تولیدکننده مشکلی در زمینه تأمین منابع مالی مورد نیاز خود نداشته باشد با آرامش بیشتر و با ایده‌های خلاقانه‌تری می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌و‌کار خود بپردازد. اما هنگامی که همواره با چالش‌های تأمین نقدینگی، سرمایه در گردش و... روبه‌رو است نه‌تنها قادر به تبدیل تهدیدها به فرصت نیست، بلکه ممکن است با تمام توان در عرصه تولید حضور مؤثر نداشته و از چرخه اقتصادی کشور خارج شود.

در این بین بانک پاسارگاد یکی از بانک‌های خصوصی مطرح کشور است که با طرح‌های مختلف، از تولید و کسب‌و‌کار داخلی حمایت کرده است. این بانک با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، ارائه خدمات مشاوره مالی، صدور انواع ضمانت‌نامه بانکی و «گشایش اعتبار اسنادی داخلی» همواره حامی تولید‌کنندگان داخلی بوده است تا ضمن حمایت از آن‌ها بتواند نقش پررنگی در شکوفایی اقتصاد ایفا کند.

گشایش اعتبار اسنادی داخلی یکی از گام‌های مؤثر بانک پاسارگاد در جهت حمایت از تولید ملی است که با استقبال خوبی نیز از سوی صاحبان کسب‌وکار روبه‌رو شد. این بانک با ارائه خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی ضمن اعتمادسازی میان طرفین قرارداد، کلیه شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک را برای خریداران و فروشندگان داخلی فراهم می‌نماید. در این خدمت مشابه گشایش اعتبار اسنادی خارجی  واحدهای تولیدی می‌توانند از مزایایی نظیر تأمین کالا یا مواد اولیه با حداقل نقدینگی، دریافت اعتبار با کارمزد کمتر از تسهیلات رایج و پرداخت وجه به فروشنده بعد از اجرای کامل تعهدات توسط طرف مقابل برخوردار گردند. همچنین فروشندگان نیز ضمن اعتماد به خریدار از دریافت کامل مبلغ قرارداد فروش،اطمینان حاصل می‌کنند. در واقع در خدمات اعتباراسنادی داخلی به شکل مستقیم از تولید‌کننده حمایت می‌شود، تا بدون نگرانی فقط به تولید فکر کند و با استفاده از خدمات بانکی آسودگی بیشتری در تأمین منابع مالی داشته باشد.

با گشایش اعتبار اسنادی داخلی، خرید کالا از بازار داخل کشور برای تولیدکنندگان بیش از پیش تسهیل شده است و این موضوع در حمایت از تأمین‌کنندگان ایرانی تأثیر بسزایی خواهد داشت. کسب‌و‌کارها در شرایط تحریم اقتصادی و ناپایداری‌های مالی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارند و بانک پاسارگاد تاکنون توانسته به سهم خود گام‌های مؤثری در تأمین منابع مالی و سرمایه‌در‌گردش تولیدکنندگان داخلی داشته باشد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!