جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۹۱۳۳

بانک ملی ایران؛ همراه و شریکی مطمئن در تولید داخلی و توسعه اقتصادی

بانک ملی فراتر از ارائه تسهیلات، در بخش تولید و توسعه نیز مشارکت می‌کند؛ منظور از مشارکت، همراهی با فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف است برای راه انداختن پروژه‌های توسعه و تولید محور. بنابراین، نمی‌توان و نباید، بانک ملی را تنها محلی برای پس‌انداز و یا دریافت وام‌های خرد و کلان و بانکداری معمول دانست

یکی از مهمترین فعالیت‌های بانک ملی، مشارکت در تولید وحمایت‌های مختلف از تولیدکنندگان داخلی است. بدیهی است که تعداد زیادی از تولیدکنندگان داخلی، هم برای آغاز به کار و هم ادامه تولید، به حمایت‌های مالی نیاز دارند؛ حمایت‌هایی که به صورت تسهیلات مختلف از سوی بانک ملی ادامه می‌دهد. بنابراین تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف، می‌توانند از تسهیلات کوتاه و بلندمدت بانک ملی استفاده کنند. در برخی موارد، بانک ملی فراتر از ارائه تسهیلات، در بخش تولید و توسعه نیز مشارکت می‌کند؛ منظور از مشارکت، همراهی با فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف است برای راه انداختن پروژه‌های توسعه و تولید محور. بنابراین، نمی‌توان و نباید، بانک ملی را تنها محلی برای پس‌انداز و یا دریافت وام‌های خرد و کلان و بانکداری معمول دانست؛ گرچه بانک ملی در این زمینه‌ها نیز فعالیت‌هایی با استاندارد بالا و قابل توجهی ارائه می‌دهد.

به گفته عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، در سال 99،  حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایت از تولید از جمله سرمایه در گردش و تسهیلات تولید و اشتغال از سوی این بانک برای بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور تخصیص یافته است.

ازعمده‌‎ترین فعالیت‌های بانک ملی در تولید و توسعه اقتصادی کشور، افزایش اختیارات استانی شعب ، افزایش منابع، واگذاری واحدهای تسهیل شده، جلوگیری از تعطیلی واحد تولیدی، اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های سلامت، تشکیل تیم ویژه برای اعتبارات و جهش تولید و امکان مشارکت در حوزه کشاورزی است.

علاوه براین، طبق اعلام روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک حمایت از شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی را در دستورکار خود داده و با حمایت از برخی شرکت‌ها، توانسته گام بزرگی در جهت تحقق صرفه‌جویی ارزی سالیانه و هم‌چنین ارزآوری بردارد. برای نمونه بانک ملی ایران در سال ۹۹ و سه ماه نخست سال جاری-۱۴۰۰- در حدود ۲۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های تولیدی استان آذربایجان شرقی اختصاص داده است؛ از مهم‌ترین طرح‌های سرمایه‌گذاری این استان، مجتمع فولاد کانی حدید میانه با اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ۵۰۰ نیروی انسانی است. نکته قابل تامل و توجه این است که بانک ملی در تمامی استان‌های و در اقصانقاط کشور، با همین روند، در تلاش است تا بنگاه‌های تولیدی و به‌ویژه دانش‌بنیان را به انحاء مختلف حمایت کرده و آن‌ها را وارد جریان تولید داخلی و حتی صادرات نموده و گام بلندی در جهت ارزآوری برای کشور بردارد. 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!