جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۸۷۴۱

بیمه پاسارگاد؛ گسترش اطمینان و ایمنی‌بخشی در عرصه بیمه‌گذاری

اعضای هیات مدیره شرکت بیمه پاسارگاد در تاریخ چهاردهم شهریورماه امسال، بر آن شدند تا با ارائه گزارشی توجیهی، سرمایه این شرکت را از مبلغ ۲۰,۴۱۲ میلیارد ریال به مبلغ ۶۱,۲۳۶ میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای، افزایش دهند.

82 درصد از سهامداران شرکت بیمه پاسارگاد، در دهم آبان توانستند مجوز بانک مرکزی در رابطه با افزایش سرمایه شرکت را به دست آورند. آنان که تحت شرکت بیمه پاسارگاد، قرار دارند و ازانواع خدمات بیمه‌ای این شرکت استفاده می‌کنند؛ به تجربه دریافته‌اند که این شرکت، تا چه حد به تعهدات خود در مقابل بیمه شدگان پایبند است و از آنان در هر زمینه‌ای که بیمه شده‌اند، حمایت کرده و با آنان همراهی می‌کند. همین اطمینان دوسویه و وجود حس آسودگی و امنیت، شرکت بیمه پاسارگاد را بر آن داشت تا با پذیرش ریسکی بزرگ و با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی، سرمایه خود را افزایش دهد.

اعضای هیات مدیره شرکت بیمه پاسارگاد در تاریخ چهاردهم شهریورماه امسال، بر آن شدند تا با ارائه گزارشی توجیهی، سرمایه این شرکت را از مبلغ ۲۰,۴۱۲ میلیارد ریال به مبلغ ۶۱,۲۳۶ میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای، افزایش دهند؛ افزایشی 200 درصدی که بی‌شک در نوع خود و در عرصه شرکت‌های بیمه‌گذار، اتفاقی قابل توجه و بی‌همتاست. چنین افزایشی نشان از آن دارد که شرکت بیمه پاسارگاد، در جهت گسترش و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات خود، تا چه میزان قدرت ریسک‌پذیری دارد؛ با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، به میان آوردن چنین آورده کلانی، نشان از توان مدیریتی و نظارتی قوی این شرکت است.

از سویی دیگر، افزایش سرمایه شرکت بیمه پاسارگاد از محل سود انباشته و اندخته سرمایه‌ای، نشان از اقبال مردم نسبت به بیمه‌گذاری‌های مختلفی است که این شرکت ارائه می‌دهد؛ چرا که اگر مشتریان بیمه، اطمینان و اعتمادی به شرکت بیمه پاسارگاد نداشتند، هرگز بدان چنان وفادار نمی‌ماندند که در افزایش سود شرکت بیمه، سهیم باشند. اما شرکت بیمه پاسارگاد، با انجام تعهدات خود توانسته است همواره هم اعتماد و اطمینان مشتریان خود را حفظ کند و هم بر تعداد آنان و نیز خدمات بیمه‌ای که ارائه می‌دهد، بیفزاید.

روند افزایش سرمایه شرکت بیمه پاسارگاد چگونه بوده و از چه منابعی تامین شده است؟

گفتنی است که در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده بیمه پاسارگاد، افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۲۰,۴۱۲ میلیارد ریال به ۳۰,۶۱۸ میلیارد ریال (با ۵۰ درصد افزایش)، از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای در سال جاری و از مبلغ ۳۰,۶۱۸ میلیارد ریال به مبلغ ۶۱,۲۳۶ میلیارد ریال (با ۱۵۰ درصد افزایش سرمایه کنونی)-در مجموع 200 درصد- در دو سال تصویب شد.

نکته جالب توجه این است که شرکت بیمه پاسارگاد، جلسه مجمع سهامداران خود را براساس ابلاغیه شماره ۴۴۰/۰۵۰/ب/۹۸ در۱۳۹۸/۱۲/۲۶ سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کووید19، به صورت مجازی برگذار کرد.   

شرکت بیمه پاسارگاد با افزایش سرمایه، چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

با افزایش سرمایه، برای بیمه پاسارگاد، واجد شرایط لازم برای قبولی اتکائی موسسات بیمه مستقیم از داخل و خارج کشور میشود؛ ضمن آنکه با گسترش فعالیتهای بیمه اتکائی، این شرکت می تواند هم از خروج ارز از کشور جلوگیری کند، و نیز ریسک تحریم‌های سیاسی را در زمینه صنعت و در نهایت اقتصاد کشور کاهش داده و امکان حرکت به سوی خودکفایی در بیمه‌های خوداتکائی را افزایش دهد. علاوه براین، با افزایش سرمایه بیمه پارساگاد و توانگری مالی مطلوب، موجب بالا رفتن حجم عملیات شرکت و ریسک عملیات بیمه‌گری شده و در پیرو آن، شرکت‎ها نیز ناگزیر از افزایش سرمایه برای حفظ توازن و تعادل میان سرمایه الزامی و سرمایه موجود خود و در نتیجه حفظ و ارتقاء نسبت توانگری مالی خواهند بود.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!